個人情報保護方針
SBI R3 Japan株式会社(以下「当社」といいます。)は、高度情報通信社会において、インターネットをはじめとした最新の情報技術を積極的に取り入れたサービスをお客様に提供する上での個人情報の重要性に鑑み、昨今の個人情報に関する度重なる事件の発生を教訓に、事故、事件を未然に防ぎ、安心してサービスをご利用いただける環境、体制を構築すべく、次のとおり個人情報保護方針を定め、実施します。
第1条 個人情報の取得と利用
当社は、当社の事業の内容及び規模を考慮した適切な個人情報の取得、利用及び提供を行います。利用目的を明確にした上で取得し、目的の範囲内に限り、個人情報を利用します。利用目的は個人情報管理台帳上に明示し、個人情報を取扱う各部門の部門長の責任において、利用目的を逸脱した利用が行われないための確認手順を設け、実施します。
また、利用目的の範囲を超えて個人情報の利用を行わないよう、社内の管理体制の整備及び安全管理措置を講じます。
第2条 個人情報の管理と保護
個人情報の管理は、厳重に行うこととし、ご本人にご承諾いただいた場合又は法令に基づく場合を除き、第三者に対しデータを開示・提供することはいたしません。また個人情報の漏えい、滅失又はき損を防ぐため、安全管理措置を規定し実施します。また問題発生の予防のための手順を設け実施するとともに、万が一の問題発生に対しては速やかに再発防止のための是正を行います。
第3条 法令・規範の遵守
当社は、当社が保有する個人情報の取扱いに関して適用される法令、国が定める指針及びその他の規範を遵守いたします。
第4条 問合せ・苦情への対応
当社は、保有する個人情報に対するお問合せや苦情に対して、受付、対応の体制と手順を整備し、迅速に対応いたします。なお、お問合せ先は、当社の「個人情報の取り扱いについて」をご覧ください。
第5条 個人情報保護管理体制及び仕組みの継続的改善
当社は、個人情報保護に関する管理の体制と仕組みについて継続的改善を実施いたします。
制定:2020年7月1日
Personal Information Protection Policy
As an advanced information communications company, SBI R3 Japan Co., Ltd. (hereinafter “Company”) offers a wide array of services using the latest information technology, including the Internet, to customers. We, therefore, consider the handling of personal information as very important. Learning from recent mishaps and acts of negligence in industry at large related to personal information, we are taking proactive steps to safeguard the private information of our customers by building a secure environment as outlined in this Privacy Policy.
Article 1. Acquisition and Utilization of Personal Information
The Company shall obtain the Personal Information after clarifying the purpose of utilization thereof and use it only within the scope of purpose. The purpose of utilization shall be specified in the Personal Information Management Ledger and the General Managers of individual departments which handle Personal Information shall be responsible for establishing and carrying out the confirmation procedures for the prevention of deviation from the purpose of utilization.
The Company shall also establish and arrange the internal management scheme and take safety management measures in order to prevent the utilization of the Personal Information beyond the scope of the purpose of utilization.
Article 2. Management and Protection of Personal Information
The Company shall strictly manage Personal Information and shall not disclose or provide data to any third party unless the Company obtains the consent of customers or unless the Company does so in accordance with laws and regulations. The Company shall lay down and carry out safety management measures in order to prevent divulgement, loss, or damage to the Personal Information. The Company shall also lay down and carry out procedures for preventing problems. In the event of any problem, the Company shall promptly take corrective measures in order to prevent recurrence thereof.
Article 3. Compliance with Laws, Regulations, and Norms
The Company shall comply with laws and regulations, guidelines set by the national government and other norms applicable to the handling of Personal Information in the Company’s possession.
Article 4. Response to Inquiries and Complaints
The Company shall arrange the scheme and procedures for reception of and response to inquiries and complaints about Personal Information in its possession and quickly respond to them. With regard to contact information for inquiries, please see our “Handling of personal information”.
Article 5. Continuous Improvement of Schemes and Mechanisms of Management of Personal Information Protection
The Company shall continuously improve the scheme and mechanism of management of personal information protection.
Established on July 1, 2020